Villkor och info

Allmänna försäljningsvillkor och information

Giltiga från och med 2015-10-01

Allmänt
Verksamheten Korvpaket.se  bedrivs av GC Import AB, org.nr. 556553-4418,

Tuna Gårdsväg 11, 147 43 Tumba.

Tillämplighet

Korvpaket.se  allmänna försäljningsvillkor gäller från och med ovan angivna datum och ersätter alla tidigare publicerade försäljningsvillkor. Vid försäljning till privatpersoner gäller även tvingande bestämmelser i Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och Hemförsäljningslagen (2005:59) och E-handelslagen (2002:562). Försäljning sker endast till beställare som är myndig eller har målsmans godkännande.
 
Pris och Betalning
Samtliga priser hos Korvpaket.se är angivna i svenska kronor och är inklusive moms. På beställningar tillkommer det en fraktkostnad enligt villkoren nedan och den visas alltid i samband med betalning.

Betalning kan göras med betal- eller kreditkort. Vi använder oss av Stripe för säkra betalningar över nätet, men man behöver inte ha ett konto hos dem för att kunna betala. Stripe erbjuder , kortbetalning, bankbetalning mm. Både privatpersoner och företag kan betala via dem.

Det går även att betala med Swish då vi har ett företagskonto där.

Vid lagd order skickas en mottagningsbekräftelse via e-post. Bekräftelsen innehåller information om din beställning.

Leverans
Order på produkter som finns i lager och som mottagits före klockan 12.00 expedieras som regel samma dag. Leveranstid varierar beroende på postnummerområde men sker normalt inom 1-3 vardagar från påbörjad leverans.

Vi levererar bara till adresser inom Sverige och använder oss av DHL Service Point vilket innebär att du själv hämtar ut ditt paket på något av DHLs utlämningsställen. Ditt paket aviseras direkt till det mobilnummer du angivit vid registrering av ordern. När du får en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut på en Service Point tar du med dig sändningsnumret och legitimation. Vilken Service Point paketet finns på framgår av aviseringen. Klicka här om du vill söka din närmsta Service Point. Om du inte blir aviserad av DHL inom 1 vecka från att du gjorde beställningen ska du kontakta  oss på info@korvpaket.se det kan då hända att du angivit fel mobilnummer vid registreringen.

Paketet ligger kvar hos DHL Service Point i 13 dagar. Under denna tid skickas två påminnelser, dag 6 och dag 12, om paketet inte hämtats ut. Därefter skickas paketet tillbaka till oss. För outlösta paket, som skickats tillbaka till oss, debiteras en frakt- och hanteringskostnad om 99kr.

DHL är ansvarig för paketet under transport. Om ditt paket har skadats under frakt, skall du på plats reklamera till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Skadan skall bestyrkas av Service Points personal och därefter ska en skadeanmälan göras. Kontakta  oss via e-mail på info@korvpaket.se och ange ordernummer och skadans omfattning så upprättar vi skadeanmälan. Upptäcks transportskada vid senare tillfälle måste skadeanmälan upprättas senast 7 dagar efter att godset kvitterats.

Fraktkostnad
Ordinarie fraktkostnad inom Sverige är 84kr per order. Ordrar över 1000kr är fraktfria.

Reklamation
Trots våra egna och våra leverantörers höga kvalitetskrav kan enstaka varor vara behäftade med fel. Spara alltid orderbekräftelsen som bevis för att du har köpt varan hos oss.

Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se särskild info under Leverans) skall du reklamera den till Korvpaket.se  inom skälig tid samt returnera varan enligt de instruktioner du får av oss när vi mottagit reklamationen. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria.

Reklamation skall göras via e-post till info@korvpaket.se Uppge ordernummer, vilken vara du vill reklamera, samt orsak till reklamationen.

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Retur via brevförsändelse skickas till:
GC Import AB
Tuna Gårdsväg 11

147 43 Tumba

Retur via paketförsändelse skickas till:

GC Import AB
Tuna Gårdsväg 11

147 43 Tumba

Glöm inte att bifoga ditt namn och ordernummer i försändelsen! Skicka gärna ett mail till info@korvpaket.se så att vi vet att returen är på väg.
Vi sätter tillbaka pengarna på det kort du använde vid betalning, så fort vi mottagit returen och konstaterat att varan är i samma skick som vid leverans från oss.

Personuppgifter
Korvpaket.se är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte. Du kan när som helst ändra dina uppgifter genom att logga in på vår webbsida med det användarnamn och lösenord du tillsänts via e-post om du har skapat ett konto.

Övrigt
Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges.

Kontakta oss

Korvpaket
Info@korvpaket.se

TIPSA EN VÄN

TIPSA EN VÄN

KORT OM OSS

Korvpaket är din leverantör av kompletta paket för att göra egen korv! Här hittar du färdiga paket men också special kryddor och andra tillbehör som behövs vid korvtillverkning.